Veelgestelde vragen

Hier vind je onze veelgestelde vragen.

Bestelling

Online bestelling

Kan ik mijn online bestelling annuleren?

Je kan je bestelling annuleren tot het moment van verzenden. Daarna gaat het retourproces in werking.

Op maat gemaakte artikelen, zoals fauteuils, banken en eettafels, kunnen alleen geannuleerd worden, als deze nog niet in het productieproces van de leverancier zijn opgenomen. Op maat gemaakte artikelen zijn de producten waarvan jij de stof, kleur en uitvoering bepaalt.

Hoe bescherm ik mijn meubels tegen vuil en vlekken?

We hebben verschillende producten om je meubels te beschermen tegen vuil en vlekken. De producten kan je gebruiken voor meubels van textiel, leder en hout. Je vindt ze hier!

Hoe werkt jullie garantieservice?

Homestock staat er voor dat onze producten volgens de vermelde specificaties en aan de redelijke eisen voldoen. Dit staat omschreven in onze algemene voorwaarden. Wij bieden echter ook een garantieservice aan voor onze zitmeubels.

Met de iProteqt Service zorg je ervoor dat je nieuwe bank of stoel er ook lang als nieuw uit blijft zien. Met deze service ben je 5 jaar gegarandeerd van professionele hulp bij eventuele calamiteiten, waaronder constructie en vlekken service. iProteqt wordt alleen verstrekt bij aanschaf van een nieuw meubel. Met het certificaat van deze service kun je 5 jaar lang beroep doen op de service.

Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat moet ik doen?

Wat vervelend dat je een beschadigd product hebt ontvangen! Dat gaan we natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen, zodat je snel kan gaan genieten van een onbeschadigd product. Om je goed te kunnen helpen, willen we je vragen foto’s van de beschadiging + je ordernummer te mailen naar customercare@homestock.nl.

Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat moet ik doen?

Wat vervelend dat je een verkeerd product hebt ontvangen! Dat gaan we natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen, zodat je snel kan gaan genieten van het juiste product. Om je goed te kunnen helpen, willen we je vragen foto’s van het verkeerde product + je ordernummer te mailen naar customercare@homestock.nl.

Ik heb een vraag over mijn online bestelling. Waar kan ik die stellen?

Je kan contact op nemen via de telefoon 023 576 64 13 (optie 1) of via de mail online@homestock.nl. Zorg ervoor dat je altijd je ordernummer en factuur bij de hand hebt, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen!

Kan ik mijn order kosteloos langer opslaan als de oplevering van mijn huis uitgesteld wordt?

Wanneer een levering te laat is door ons toedoen, dus bijvoorbeeld wanneer onze transporteur niet uitlevert, zullen wij de kosten dragen. Wanneer de order wel uitgeleverd kan worden vanuit onze kant, vergoeden wij de opslagkosten niet.

Heb ik garantie op mijn aangekochte producten?

Voor alle aangekochte artikelen geldt de wettelijke garantieperiode, eventueel aangevuld met de garantiebepalingen van de desbetreffende leverancier. Op onze showmodellen, zoals banken en tafels, zit geen garantie. Daarnaast kan je bij ons een garantieservice aanschaffen voor zitmeubelen. Neem een kijkje op deze pagina hoe het werkt.

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb over mijn product?

Altijd vervelend als er iets fout gaat! We proberen het samen zo snel mogelijk op te lossen! Het beste is om even contact op te nemen met onze Customer Care afdeling en dat doe je zo:

Vul hier het klachtenformulier zo volledig mogelijk in zodat we alle gegevens op een rijtje hebben. Voeg indien mogelijk foto’s toe. Klik op verzenden. We nemen binnen 7 dagen contact met je op. Je kunt ook zelf even contact opnemen met:

Customer Care
0235766413: optie 1
customercare@homestock.nl

Winkelbestelling

Hoe bescherm ik mijn meubels tegen vuil en vlekken?

We hebben verschillende producten om je meubels te beschermen tegen vuil en vlekken. De producten kan je gebruiken voor meubels van textiel, leder en hout. Je vindt ze hier!

Hoe werkt jullie garantieservice?

Homestock staat er voor dat onze producten volgens de vermelde specificaties en aan de redelijke eisen voldoen. Dit staat omschreven in onze algemene voorwaarden. Wij bieden echter ook een garantieservice aan voor onze zitmeubels.

Met de iProteqt Service zorg je ervoor dat je nieuwe bank of stoel er ook lang als nieuw uit blijft zien. Met deze service ben je 5 jaar gegarandeerd van professionele hulp bij eventuele calamiteiten, waaronder constructie en vlekken service. iProteqt wordt alleen verstrekt bij aanschaf van een nieuw meubel. Met het certificaat van deze service kun je 5 jaar lang beroep doen op de service.

Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat moet ik doen?

Wat vervelend dat je een beschadigd product hebt ontvangen! Dat gaan we natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen, zodat je snel kan gaan genieten van een onbeschadigd product. Om je goed te kunnen helpen, willen we je vragen foto’s van de beschadiging + je ordernummer te mailen naar customercare@homestock.nl.

Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat moet ik doen?

Wat vervelend dat je een verkeerd product hebt ontvangen! Dat gaan we natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen, zodat je snel kan gaan genieten van het juiste product. Om je goed te kunnen helpen, willen we je vragen foto’s van het verkeerde product + je ordernummer te mailen naar customercare@homestock.nl.

Ik heb een vraag over mijn bestelling die ik in de winkel heb gedaan. Waar kan ik die stellen?

Je kan contact op nemen via de telefoon met de desbetreffende winkel of via ons contactformulier. Zorg ervoor dat je altijd je ordernummer en factuur bij de hand hebt, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen!

Kan ik mijn order kosteloos langer opslaan als de oplevering van mijn huis uitgesteld wordt?

Wanneer een levering te laat is door ons toedoen, dus bijvoorbeeld wanneer onze transporteur niet uitlevert, zullen wij de kosten dragen. Wanneer de order wel uitgeleverd kan worden vanuit onze kant, vergoeden wij de opslagkosten niet.

Heb ik garantie op mijn aangekochte producten?

Voor alle aangekochte artikelen geldt de wettelijke garantieperiode, eventueel aangevuld met de garantiebepalingen van de desbetreffende leverancier. Op onze showmodellen, zoals banken en tafels, zit geen garantie. Daarnaast kan je bij ons een garantieservice aanschaffen voor zitmeubelen. Neem een kijkje op deze pagina hoe het werkt.

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb over mijn product?

Altijd vervelend als er iets fout gaat! We proberen het samen zo snel mogelijk op te lossen! Het beste is om even contact op te nemen met onze Customer Care afdeling en dat doe je zo:

Vul hier het klachtenformulier zo volledig mogelijk in zodat we alle gegevens op een rijtje hebben. Voeg indien mogelijk foto’s toe. Klik op verzenden. We nemen binnen 7 dagen contact met je op. Je kunt ook zelf even contact opnemen met:

Customer Care
0235766413: optie 1
customercare@homestock.nl

Webshop

Afhalen en verzenden

Kan ik mijn product ook afhalen in jullie winkels?

In onze winkels kan je de meeste producten gelijk meenemen. Bij online bestellingen kan je alleen grote meubels bij ons ophalen in de winkels. Deze grote meubels hebben we vaak niet op voorraad in onze winkels, dus het kan soms even duren voordat jouw bestelling klaar ligt in het filiaal waar je het op wil halen. Zodra je bestelling binnen is en klaar ligt in het door-jou-gekozen filiaal, nemen we contact met je op. Neem altijd je aankoopbon en legitimatie mee als je het product komt ophalen. Aangezien we niet in elk filiaal een magazijn hebben, blijft je bestelling 48 uur beschikbaar in het geselecteerde filiaal.

Ik wil graag mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen. Kan dat?

Dat kan zeker! Je kan een ander factuur- en bezorgadres invullen in je winkelmandje.

Wat zijn jullie verzendkosten?

We hanteren verschillende verzendkosten. Deze zullen automatisch in je winkelmandje verschijnen, maar staan ook onder het product aangegeven. Gratis verzending vanaf €75,- m.u.v. producten die met transport worden gebracht.

Brievenbuspost: €2,95 voor bestellingen onder de €75,-.
Pakketpost: €4,95 voor bestellingen onder de €75,-.
Klein transport: €60,-
Transport: €95,-

Naar welke landen verzenden jullie allemaal?

Wij verzenden naar alle landen binnen de EU. De verzendkosten voor producten die met de post worden verstuurd, worden  automatisch in je winkelmandje berekend. Wil je een groot meubel aanschaffen dat met transport moet worden geleverd? Stuur dan een mailtje naar online@homestock.nl, dan kijken we of het mogelijk is en berekenen we de verzendkosten voor je.

Welke verzendmogelijkheden zijn er?

We hanteren verschillende verzendmogelijkheden. De meeste producten verzenden wij met PostNL (brievenbus- en pakketpost). Alles over verzending, zoals tarieven en levertijden, vind je hier. Grote artikelen worden bezorgd met een extern transportbedrijf. Hierin hanteren wij twee verschillende vormen: klein en normaal transport. Onder klein transport vallen producten die te kwetsbaar of net te groot zijn om met PostNL mee te gaan. Deze producten worden gebracht tot de drempel. Groot meubilair valt onder normaal transport. Deze producten worden gebracht tot de begane grond. Klik hier voor de transport voorwaarden en tarieven.

Betalen

Kan ik met mijn cadeaubon ook online betalen?

Nee, onze cadeaubonnen zijn alleen in te leveren in onze winkels.

Wat zijn jullie betalingsmogelijkheden?

In onze webshop kun je betalen met IDeal, Creditcard, Gespreid betalen In3 & Afterpay.

Hoe werkt het gespreid betalen met In3?

Als je kiest voor In3, betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verzonden als het product voorradig is. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen. Je ontvangt een mailtje met begeleidend sms’je, zodra je een nieuwe betaling moet doen. Wel zo makkelijk!

  1. Kies & check: kies In3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.
  2. 1e betaling & verzending: je doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden.
  3. 2e & 3e betaling: binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen doe je de derde betaling.

Ruilen en retourneren

Kan ik mijn online bestelling ook retourneren in een van jullie winkels?

Ja zeker, dat kan! De producten die je wilt retourneren, dien je wel altijd aan te melden via dit formulier: retourformulier. Zodra je het product terug hebt gebracht in een van onze winkels, zullen wij het geld terugstorten op de rekening waarmee je de bestelling hebt gedaan. Dit kan je binnen uiterlijk 14 dagen op je rekening terug verwachten.

Wanneer kan ik het geld terug verwachten van mijn retourzending?

Het geld van jouw teruggebrachte of teruggestuurde product kan je binnen 14 dagen weer terug verwachten op je rekening.

Wat zijn de kosten als ik mijn online bestelling wil retourneren?

Bij Homestock is het retourneren van je bestelling helemaal gratis*; met uitzondering van vloerkleden en producten die met transport moeten worden opgehaald, zoals groot meubilair (tafels, dressoirs, kasten etc.). (*Binnen Nederland) Vloerkleden en groot meubilair kan gratis worden geretourneerd in onze winkels. Indien je het meubel of kleed graag wil laten ophalen, zal dit via onze transportservice moeten. Voor vloerkleden zijn de kosten daarvan 60 euro. Voor groot meubilair zijn de kosten daarvan 95 euro.

Kan ik mijn product ruilen of retourneren?

Als je product aan de retourvoorwaarden voldoet, is dat natuurlijk helemaal geen probleem! Bij Homestock is het retourneren van je bestelling helemaal gratis*; met uitzondering van vloerkleden en producten die met transport moeten worden opgehaald, zoals groot meubilair (tafels, dressoirs, kasten etc.). (*Binnen Nederland) Hier vind je alles over ons retourbeleid!

Winkels

Afhalen

Kan ik mijn product ook afhalen in jullie winkels?

In onze winkels kan je de meeste producten gelijk meenemen. Bij online bestellingen kan je alleen grote meubels bij ons ophalen in de winkels. Deze grote meubels hebben we vaak niet op voorraad in onze winkels, dus het kan soms even duren voordat jouw bestelling klaar ligt in het filiaal waar je het op wil halen. Zodra je bestelling binnen is en klaar ligt in het door-jou-gekozen filiaal, nemen we contact met je op. Neem altijd je aankoopbon en legitimatie mee als je het product komt ophalen. Aangezien we niet in elk filiaal een magazijn hebben, blijft je bestelling 48 uur beschikbaar in het geselecteerde filiaal.

Betalen

Hoe kan ik in jullie winkels betalen?

Al onze filialen zijn cashless. Wij accepteren alleen pin- en creditcardbetalingen. Het gaat om de volgende kaarten: Visa, Visa Electron & Mastercard. Daarnaast kan je in onze winkels ook met Homestock cadeaubonnen betalen.

 

 

 

Kan ik ook een cadeaubon bij jullie kopen?

Jazeker! Als je even niet kan kiezen tussen al het leuks, dan kan je ook een cadeaubon aan iemand geven. In de winkel kun je voor elk wenselijk bedrag een cadeaubon laten uitschrijven. Deze wordt dan leuk voor je ingepakt. Ook online kun je cadeaubonnen kopen. Klik hier om er een aan te schaffen!

Ruilen en retourneren

Wanneer kan ik het geld terug verwachten van mijn retourzending?

Het geld van jouw teruggebrachte of teruggestuurde product kan je binnen 14 dagen weer terug verwachten op je rekening.

Kan ik mijn product ruilen of retourneren?

Jazeker! Mocht je toch van gedachte zijn veranderd, dan mag je in de winkel altijd iets komen ruilen. Je krijgt zelfs je geld terug als je dat wilt. Doe dat wel binnen 14 dagen met de bon en breng het product terug in de originele staat & verpakking. De ‘op maat gemaakte’ producten vallen niet hieronder, zoals banken en tafels. Daarnaast mogen ook showmodellen niet teruggebracht worden.

 

Winkels

Waar zitten jullie winkels?

Wij hebben op dit moment 6 winkels in: Breda, Eindhoven, Haarlem, Nijmegen, Rotterdam en Haarlem. Vind hier de adresgegevens!

Het lijkt me leuk om bij jullie te werken. Zijn er vacatures?

Leuk dat je bij ons wil komen werken! Op deze pagina kan je onze openstaande vacatures vinden. Daarnaast kan je ook altijd een open sollicitatie sturen naar ikwilwerken@homestock.nl als je denkt dat je perfect in ons team past!

Kan ik de hele collectie van de winkels ergens bekijken?

Helaas hebben wij geen collectie lookbook. De meeste producten die online staan, liggen / hangen / staan ook in onze winkels. Wil je het zeker weten? Bel, chat of mail dan met ons, zodat we de voorraad uit de desbetreffende winkels even voor je kunnen checken.

Kan ik de winkels bereiken via telefoon of mail?

Jazeker, kan dat! Je kan hier de contactgegevens vinden. Let op: heb je een vraag over je bestelling die je in de winkel hebt gedaan, vul dan hier een contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.